søndag 7. oktober 2012

good times

                                             Søndagskos

Jeg skal få hund! Endelig, har mast ett år nå, men nå har han endelig bestemt seg for at vi skal få én tredje familie medlem. Det blir en flatcoated retriver siden det var den eneste hunden vi faktisk ble enige om. Dette er hunder som er helt utrolig glade samtidig som de krever mye mosjon, noe som passer oss utrolig bra;). Siden vi begynner på hus jakt allerede til våren så fant vi ut at vi kunne få han litt på forskudd. Gleder meg.
Vi var på konsert i går og hørte Oslo ess, siden jeg lærte etter Turboneger konserten at små jenter ikke skal stå foran, så endte vi i andre etasje denne gangen, mye bedre. Vi hadde blitt så gode i farta mens oppvarmings bandet spilte så når konserten faktisk begynte var jeg klar for hjemveien, utslitt.
Med vinen kommer også matlysten, så jeg klarte selvfølgelig å ta en tur innom Delli på veien hjem, der hvor jeg slukte en carbonara på to sekunder. Når jeg sto opp i dag var jeg kjempe kvalm, jeg klarer ikke begrense inntaket mitt når jeg er god i formen. I dag må jeg ha lett mat, så det blir cotted cheese, valnøtter og eple biter, lett og veldig godt:).

For de som spiser lavkarbo er det utrolig viktig med fett, fettet er energi lageret man tar av dersom man ikke får i seg karbohydrater. Det jeg hører mange gjør er at de spiser egg og bacon og masse fete meieri produkter. Hvis det er dette man har tenkt til å leve på vil man gå utrolig fort lei og resultatet vil mest sannsynlig bli til at man ikke orker mer og går tilbake til vanlig kost. Det som er skummelt med dette er at vekten kan gå  like fort opp som den går ned, hvis ikke litt mer. Klarer du og variere kosten med å finne riktige fettkilder vil det bli lettere. Valnøtter, avokado og fet fisk er fine eksempler på dette. Meieri produkter er også bra så lenge man ikke overdriver alt man spiser, men det skal man ikke gjøre med noe, dersom kosten er variert er det lettere med ett stabilt kosthold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar