fredag 5. oktober 2012

Supermat



Endelig fredag, denne uka har rast avgårde som alle andre uker har gjort etter at jeg ble student igjen, føler at det er fredag mandag om hverandre. Siden treningsøkten jeg hadde planlagt i dag tidlig ble sovet bort fant jeg ut at jeg fikk ta det på kveldstid stedet. Føler at jeg må gjennomføre det jeg har bestemt meg for hvis ikke er det lett å falle av treningsvogna. Fredags middagene er aldri spesielt sunne her i hus, den siste tiden har vi hatt kylling vinger med bearnes og pomfri. Etter ett sånt måltid sitter jeg alltid igjen med mageknip, uff jeg lærer aldri! Siden i sommer har jeg prøvd ut Supermat, der er mange delte meninger om Supermat, men jeg synes det fungerer, føler meg mye renere innvendig. Det er en litt spesiell smak på shaken, så for de som ikke klarer å få det ned så er kapslene ett godt alternativ. Jeg kjøpte disse på Life, der er det stort utvalg på sunn mat produktene:) Anbefales. Purely greens heter denne, inneholder alger og gress, men det er mye som kan betegnes som super mat, eksperter definerer supermat som spesielt gunstige for helsen. Forskning viser produktene har helt spesielle helseegenskaper. Brokkoli og kiwi inneholder mye mer c vitaminer en hva en appelsin gjør, tomater inneholder masse lykopen, super mat er egentlig tilgjengelig overalt, men noen av supermaten inneholder også forskjellig type gress og alger.Under ser dere en liste fant på bama.
 

Blåbær,Bønner ,Linser ,Avokado, Gulrøtter, Kål ,Løk/hvitløk. Chili, Druer, Kiwi ,Banan, Mango, Gresskar, Tomater, Spinat, Brokkoli, Appelsin, Aprikos, Laks, Kalkun, Yoghurt, Havre, Soya, Te, Valnøtter/nøtter, Kakao/mørk sjokolade



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar