torsdag 4. oktober 2012

Love my coffee


Jeg er kaffoman om man kan si det sånn, klarer meg ikke en dag uten! Den siste tiden har jeg hatt helt dilla på chai latte, den inneholder ikke noe kaffe, men fungerer som en fin erstatter ettersom at jeg prøver å trappe ned på koffeinet som jeg så sårt elsker. Krydder kaffe er også veldig godt, dersom du vil ha litt forandring fra den vanlige trakter kaffen;).






KRYDDER KAFFE                                                                          
  • ca ½ ts malt kardemomme
  • 12 stk hel nellik
  • 3 stk stjerneanis
  • 1 stk hel kanel
  • ca ½ krm revet muskatnøtt
  • 3 stk sort hel pepper
  • 2 ½ dl vann
  • 2 pose svart te
  • 4 dl lettmelk

  • CHAI LATTE

    ca 1 cm/ 1 stk hel tørket
  • 2 porsjoner
  • 2 1/2 dl melk
  • 1/2 ts kanel
  • 1/2 ts kardemomme
  • 1/2 ts allehånde
  • 1 ss revet appelsinskall
  • 1 dl Café Noir
  • Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar