fredag 24. januar 2014

Kake laget av bønner.

Det var virkelig lenge siden:)
Livet mitt er et stort kaos om dagen! Mye med jobb, skole, trening og hus. Jeg har bestemt meg for å legge ut et innlegg en gang nå og da, ettersom mange spør om oppskrifter og tips.
Hvis noen har noen spesielle ønsker så er det bare å legge igjen en kommentar.
Dere kan også følge meg på Instagram, det hender jeg legger ut bilder og oppskrifter der også.
Søk på Kristina_1407, så finner dere meg:)


For noen dager siden la jeg ut en oppskrift av bønne sjokoladekaken min. Mange har spurt om oppskriften, so here goes.


Du trenger:


♥ En kopp med mandler
♥ 1 ts bakepulver
♥ 2 ss Cocosa
♥ 2 ss økologisk peanøttsmør
♥ 1 egg
♥ ca 2 ss sukrin (smak deg frem)
♥ 2 SS 100% ren kakao
♥ 1 klype havsalt
♥ 1 scoop sjokoladeprotein
♥ en boks mørke bønner

Slik gjør du:
1. skyll bønnene

2. bland bønnene og mandlene sammen i en food processor.

3. Når dette er godt blandet sammen tilsetter du resten av ingredisensene.

4. Fordel deigen i en smurt form, sett så formen inn i ovnen på 180 c. Kakaen skal stå i ca 20 min.

Veldig enkelt og veldig godt:) Håper det smaker.




Topping:

1 banan
1 ss 100% ren kakao
1 ts sukrin
( blandes sammen med en stavmixer)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar