onsdag 31. oktober 2012

Pasta

Vi elsker mat, men kjører to forskjellige dietter. Jeg skal ikke ha karbo, mensmannen skal helst ha masse, derfor lager jeg ofte mat som begge kan spise uten og måtte lage to forskjellige middager. I går var det Pasta. Jeg lager mye, og veldig mettende pastasaus, så koker jeg opp litt pasta på siden som han kan få. Sausen jeg lagde i går er en av de beste jeg har laget:). Denne består av fløte, sjampinjong, hvitløk, chili, Cayenne pepper, salt, karbonadedeig og tomater:) susper god. Dette er også grønnsaker med lite karbohydrater i.


slik gjør du:
 kjær opp tre store sjampinjonger, brun de i en panne med oliven olje. Når de er ferdig stekt bruner du karbonadedeigen (400G) sammen med disse, når kjøttet er ferdig stekt, setter du ned varmen og tilsetter 3 dl kremfløte. La dette stå og små koke i ca. 10 min. Når du har gjort dette, tilsetter du en boks hermetiske tomater med basilikum, la det koke opp enda en gang. 
Kjær opp en hel chili (fersk), to fedd hvitløk, bland så dette sammen med det andre.Tilslutt så krydrer du etter smak, jeg er glad i mye smak, så jeg bruker ganske mye Cayenne pepper, og det pleier å holde med en klype salt.

2 kommentarer:

  1. Det her så utrolig digg ut! funker det like bra med kyllinkjøttdeig?

    SvarSlett
  2. har ikke prøvd, men det tror jeg så absolutt:)

    SvarSlett