onsdag 7. november 2012

Bounty♥




hjemmelaget BountyDette har blitt en av mine favoritter, uten tvil!

Jeg pleier å lage ganske mange, da har jeg noe og kose meg med flere kvelder på rad. Er det bare jeg som får det verste godte suget på kvelden??



du trenger:

♥ 3 egg

♥ kokosfett

♥ fløte

♥ kokosmelk

♥ fløte

♥ kokos masse

♥ sukril melis

Slik gjør du: skill eggene, du skal bare ha eggehviten, putt dette i en bakebolle.

Tilsett 2dl fløte og to store ss. med kokosfett, bland dette godt, deretter heller du oppi kokosmelken.

Bland inn kokos massen og to til tre ss. sukrin melis. Du heller på med kokos masse til røren blir kompakt.

Sett røren inn i kjøleskapet, der skal det stå i ca. 30 minutter.

Smelt mørk sjokolade 70 % eller mer, jeg bruker 86 %

Etter at du har tat ut Bounty-ene fra kjøleskapet så former du de son du vil ha de. Jeg synes det er best å lage små kuler, på denne måten løsner de ikke så lett når du skal dyppe de i sjokoladen. Den letteste måten å dyppe de på er å bruke en spiseskje.

Legg de ferdige Bounty-ene i kjøleskapet til de blir kalde:)



Det var det, enkelt og veldig godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar