fredag 7. februar 2014

Søtpotetkake

Søtpotetkake.

God helg til alle dere der ute:) Tenkte jeg skulle gi dere en oppskrift dere kan kose dere med på lørdagen. Jeg fikk ideen av en venninne, men som vanlig har jeg gjort om oppskriften til min egen.
Jeg velger å tilsette sjokoladeprotein, dette velger du selv. Dersom du ikke skal bruke det ville jeg spe på med en ekstra SS mel.

Du trenger:
♥ 2 SS kokosmel
♥ 1 1/2 scoop sjokoladeprotein
♥ 3 dråper stevia sjokoladeessens
♥ 400 g søtpotet
♥ 3 SS 100% kakao 
♥ 4 SS sukrin
♥ 1 egg
♥ 1 ts bakepulver
♥ 2 SS olje

Slik gjør du:
Skrell poteten og kjær den opp i biter. Legg så poteten til koking, når den er bløt er den ferdig.
♥ Bland alle tørrvarene i en bakebolle og tilsett egg og olje, blandes godt sammen.
♥ Hell av vannet på søtpotetene og bland de sammen med det andre. Bruk stavmikser.
♥ Smør en liten kakeform eller ildfast form og fordel deigen godt utover.
♥ Sett kaken i ovnen på 170 c i ca 20 min.

Topping:
1 dl tine styrk
2 SS kremfløte
1 SS kakao 100%
1 1/2 SS sukrin
1 SS kaffe
Piskes sammen til du får en tykk konsistens


Håper alle får en kjempe fin helg, nye oppskrifter kommer til uka. For mere inspirasjon følg meg på 
Instagram: KRISTINA_1407

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar