tirsdag 4. februar 2014

Super smoothie

SUPER SUNT OG SUPER GODT!


Jeg elsker smutthie! Og ofte tar jeg det som en kveldssnack eller bare som en frokost, det varierer. Det dekker søt behovet jeg har for dagen samtidig som det er godt for kroppen. Jeg lager flere varianter, men har tenkt å gi dere oppskriftene på mine favoritter. Jeg bruker ikke youghurt i noen av smoothiene mine, rett og slett fordi jeg synest smaken er like god uten.


Kiwi og spinat smoothie.

Du trenger:
2 store never med fersk spinat
1 kiwi
noen dråper lime
vann (ca 250 ml)
isbitter

Bland dette sammen i en blender og nyt. Jeg lager denne når jeg begynner å bli syk. En kiwi tilsvarer mer en 5 appelsiner i c vitamin innhold.


Jordbær og bringebær smoothie

Du trenger:
Frossene jordbær 100 g
frossene bringebær 100 g
2 SS fun light med smak av bringer
vann (ca 250 ml)
1/2 banan

Bland dette sammen i en blender, konsistensen skal være tykk
Topping: Goji bær, blåbær, musli,tranebær og jordbær.


 Sjokolade Protein Smoothie:             

Du trenger:
Tine styrk melk (250ml)
1 scoop sjokoladeprotein
3 dråper sjokoladeessens
1 ss 100% ren kakao
3 is biter

Bland dette sammen i en blender og topp med økologisk sjokolade musli ( kjøpes på helsekost)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar